„Wygrana” całej grupy – jesienne i zimowe projekty grup TUS.
Bardzo istotną w codziennym szkolnym funkcjonowaniu ucznia kompetencją społeczną jest umiejętność współpracy z rówieśnikami. Korzystamy z niej zarówno podczas lekcji (zadania grupowe), jak i w trakcie przerw (wspólna zabawa). Nie jest to łatwa rzecz. Czasem trudno zrezygnować z własnego pomysłu, dojść do porozumienia, znaleźć kompromis, zaplanować wspólnie kolejne działania ….
Jednak, gdy dodamy do powyższych umiejętności różnorodne, posiadane przez każdego z nas „super moce” np. poczucie humoru, uważność, optymizm, wrażliwość, cierpliwość, kreatywność, komunikatywność – wyzwanie staje się ciekawe, zabawne, zaś praca w grupie zaczyna sprawiać przyjemność.
Ostateczna realizacja projektu i „wygrana” całej grupy – to dopiero satysfakcja!
Wymienione wyżej umiejętności, to tylko wybrane, które trenujemy podczas zajęć TUS (treningu umiejętności społecznych).
Część naszych prac ozdobiła pomieszczenia, w których spędzamy czas przebywając w szkole: gwiazdka – choinkę w korytarzu „budynku 227”, obraz z szyszek oraz kalendarz świąteczny – salę relaksu w „budynku 312”. Wspólnie zbudowane budka lęgowa i karmnik – zawisły w pobliżu budynku głównego Zespołu.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć naszych pierwszych projektów realizowanych podczas zajęć TUS z uczniami klas pierwszych, czwartych, piątych i szóstych.
Tekst i fotografie: Agata Bziuk-Żeleźnicka